top of page
HH logo10_edited.jpg

Salgsbetingelser

Henriksens Hage.no leverer blomster hjem på dør i Vestfold.
 
1. Blomster
Alle blomsterbuketter og -dekorasjoner og planter er håndverksmessig utført av en lokal florist i nærheten av mottaker. Vi tilstreber å ha lett tilgjengelige blomster i alle våre produkter som vi viser i vår nettbutikk. Sortimentet hos våre lokale blomsterbutikker vil kunne variere gjennom året fordi tilgangen på blomster vil variere gjennom årets sesonger. Dersom en spesiell blomst ikke er tilgjengelig, vil denne erstattes med en blomst i lignende form og farge. Våre florister vil alltid jobbe mot å skape en bukett så lik det originale produktet som mulig.
 
På våre produktbilder viser vi som oftest blomster som er i full blomst. Dette for å vise hvordan buketten ser ut under det meste av dens levetid. Når blomstene leveres er de friske, og kan derfor inkludere blomster som enda ikke har sprunget helt ut. Dette for at din blomsterhilsen skal kunne nytes av mottaker så lenge som mulig.
 
Flere av bukettene kommer i ulik størrelse – Standard, Medium og Stor.  Formidlingsomkostninger er inkludert i prisen, mens leveringsomkostninger kommer i tillegg til oppgitt produktprisen. Les mer om frakt og levering her. Hvis antallet blomster ikke er angitt i produktbeskrivelsen kan det variere avhengig av blomstenes størrelse og pris. Utover det kan sortimentet hos floristene variere etter sesong på året og tilgjengelighet.
Høytider (f.eks. morsdag, valentinsdag og jul) Under høytider kan tilbudet av blomster variere hos våre blomsteragenter, være avhengig av tilgjengelighet hos blomstergrossist eller at blomster og varer kan være utsolgt hos floristen.
 
Blomster kan derfor bli erstattet med likeverdig vare i form og farge. Våre florister gjør naturligvis sitt ytterste for at leverte blomster skal samsvare med bestilt produkt.

2. Tilleggsprodukter
Alle tilleggsprodukter er presentert i ordreprosessen etter at du har valgt dine blomster. Utvalget av tilleggsprodukter kan variere, avhengig av produktets tilgjengelighet på stedet din blomsterhilsen skal leveres. Bilder av tilleggsproduktene (f. eks. vaser og hilsenkort) viser tilgjengelig produkttype. Tilleggsproduktet floristen leverer kan derfor avvike fra bildet du ser på HenriksensHage.no
 
3. Rabattkoder
Hvis du har mottatt en rabattkode, er du ansvarlig for å lagre denne et trygt sted for å unngå at uvedkommende bruker koden din og gjør en bestilling.
 
Rabattkoder kan kun benyttes på henriksenshage.no, og tastes inn i feltet «Jeg har en rabattkode» i handlekurven eller på siste side før du betaler. Når du har tastet inn rabattkoden, aktiverer du den ved å klikke på knappen «Aktiver» til venstre for feltet der du tastet den inn.
 
Vær oppmerksom på at rabattkoder vanligvis kun er gyldige i en begrenset periode. Informasjon om dette finner du i i informasjonen som ble gitt deg da du fikk tilsendt eller tilgang til rabattkoden. Vennligst kontakt oss på post@henriksenshage.no dersom du har problemer med å bruke rabattkoden.

 
4. Frakt og levering
Les om våre vilkår vedrørende Frakt og levering her.
 
5. Betaling og sikkerhet
Du har flere betalingsmuligheter å velge mellom når du gjør en blomsterbestilling via henriksenshage.no. Du kan enkelt betale med Vipps eller Visa.  Alle kortbetalinger hos henriksenshage.no eller partnere håndteres av et anerkjent og trygt e-handelsfirma og sikkerheten når du betaler på vår er kryptert og av høyeste kvalitet. Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som bestillingen legges inn. 

5. Beskyttelse av personopplysninger
Henriksenshage.no og partnere behandler alle personopplysninger konfidensielt. Se vår personvernerklæring for hvordan vi håndterer personopplysninger og dine rettigheter.

6. Bestillingsbekreftelse
Etter at du har fullført en blomsterbestilling, vil du få opp en bestillingsbekreftelse på skjermen. En bestillingsbekreftelse blir også sendt til din registrerte e-post. Hvis du mot formodning ikke skulle motta en slik bekreftelse, sjekk søppelpost-mappen, og dersom du ikke finner den der, er du velkommen til å ta kontakt med vår kundeservice på post@henriksenshage.no

7. Angrerett

 
Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøperen angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven.
Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag.
Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).
Angrefristen begynner å løpe:

  • Ved kjøp av enkeltstående varer vil angrefristen løpe fra dagen etter varen(e) er mottatt.

  • Består kjøpet av flere leveranser, vil angrefristen løpe fra dagen etter siste leveranse er mottatt.

Tilsvarende gjelder ved manglende opplysning om vilkår, tidsfrister og fremgangsmåte for å benytte angreretten. Sørger den næringsdrivende for å gi opplysningene i løpet av disse 12 månedene, utløper angrefristen likevel 14 dager etter den dagen kjøperen mottok opplysningene.
Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen, med mindre annet er avtalt eller selger har unnlatt å opplyse om at kjøper skal dekke returkostnadene. Selgeren kan ikke fastsette gebyr for kjøperens bruk av angreretten.
Kjøper kan prøve eller teste varen på en forsvarlig måte for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort. Dersom prøving eller test av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan kjøperen bli ansvarlig for eventuell redusert verdi på varen.
Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen til kjøperen uten unødig opphold, og senest 14 dager fra selgeren fikk melding om kjøperens beslutning om å benytte angreretten. Selger har rett til å holde tilbake betalingen til han/hun har mottatt varene fra kjøperen, eller til kjøper har lagt frem dokumentasjon for at varene er sendt  tilbake.


8. Falske bestillinger
All bedrageri eller forsøk på bedrageri og falske bestillinger meldes til lokalt politi og offentlige myndigheter.

9. Tilbakebetalingspolicy
Retur eller omlevering kan ved spesielle situasjoner innvilges:

  1. Hvis produktet er skadet eller ikke holder slik det skal: Blomster er ferskvare og ber vi om at eventuell klage fremmes innen én (1) arbeidsdag fra og med leveringsdatoen. Vi har 5 dagers holdbarhetsgaranti på blomster og planter fra og med leveringsdatoen. Om noen av blomstene dør eller visner innen 5 dager etter levering, bør du ta et bilde av produktet, sende det til oss til kundeservice på post@henriksenshage.no eller ta blomstene tilbake til leverende florist. Vi kommer da til å erstatte blomstene og levere dem til deg kostnadsfritt. Hvis du vil ha en refusjon og ikke bytte ut produktet eller erstatte det, så tilbakebetaler vi deg prisen for produktet, fraktomkostningene, og det det koster å returnere det til oss. Vennligst send oss kvittering på returportoen. Konkluderer vi med at produktet ikke er skadet eller feil, kan vi belaste deg for produktene og de kostnadene vi pådrar oss som følge av dette.

  2. Hvis du/ mottaker har fått feil produkt: Hvis du/ mottaker mottar et produkt du ikke har bestilt, vennligst ta kontakt med post@henriksenshage.no  Se også seksjon Returer og klage. Hvis du returnerer produktet til oss, tilbakebetaler vi deg prisen for produktet, fraktkostnader og det det koster deg å returnere produktet til oss.
     

10. Returer og klage
Returnerer du et produkt i samsvar med betingelsene over eller om du vil fremføre en klage ta vennligst kontakt vår kundeservice på post@henriksenshage.no.  Hver returforespørsel behandles individuelt og eventuelle tiltak vil avgjøres i samråd med kunden.
 
11. Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  600  eller www.forbrukertilsynet.no.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.


Dersom du returnerer blomster eller andre produkter til oss, anbefaler vi deg til å returnere dem med en sikker leveringsmetode til den adressen du har fått av vår kundeservice og ta vare på kvitteringen på at produktet er returnert og som dokumentajson på eventuelle returkostnader. Dersom du har problemer med å returnere et produkt, ta kontakt med post@henriksenshage.no.

bottom of page